Klient ma zawsze rację – czyli jak wybrać garaż, żeby nie żałować
Kilka rad dla Państwa zanim dokonacie zakupu.
Znaczna część firm legitymuje się hasłem „klient ma zawsze rację”. W branży związanej z produkcją garaży blaszanych niestety nie jest tak do końca. Chodzi tu głównie o to, że Klient nie zawsze jest pewny czego potrzebuje. W naszej firmie kładziemy nacisk na indywidualne podejście do każdego klienta. W ponad połowie przypadków, podczas konsultacji z osobą zamawiającą garaż zmienia się całkowicie pierwotna koncepcja. Dlatego staramy się w miarę możliwości wykonywać wraz z wycenami szkice obrazujące kształt i wymiary garażu jaki mamy wykonać dla zamawiającego. Jest to żmudny i męczący proces ale dzięki temu zyskujemy duże grono zadowolonych klientów, którzy otrzymując garaż zgodny z oczekiwaniami chętnie polecają nasze produkty rodzinie, sąsiadom i znajomym. Dla nas jest to najlepsza forma reklamy. Poniżej kilka ogólnych uwag:
- Ustalenie konkretnych wymiarów garażu jakie są nam potrzebne. Najczęstszym grzechem jaki popełniją zamawiający to zbyt duża wysokość. Klient zamawiając garaż blaszany na jakikolwiek samochód typu van lub dostawczy często składa zapytanie ofertowe o garaż z wysokością wjazdu 3 metry. Tymczasem po rozmowie z naszym konsultantem okazuje się, że wystarczająca w zupełności wysokość nie przekracza 2,5 metra. Ponadto znaczące zwiększenie użytecznej wysokości wjazdu powoduje konieczność wykonania konstrukcji z mocniejszych materiałów i większym stężeniu a co za tym idzie o znacząco wyższej cenie. Koszt podniesienie wysokości garażu o każde 10 cm od wysokości standardowej zwiększa cene o około 8%. Nie trudno więc obliczyć, że podniesienie wysokości o 1 metr to 80% większy koszt zakupu a podniesienie o 0,5 metra to już tylko 40% więcej.
- Poszukiwanie najtańszej oferty. – Tą uwagę pragniemy skierować do Klientów szukających najkorzystniejszej oferty i wysyłających zapytania hurtowo za pośrednictwem emaili do wielu firm. Chodzi o właściwe zdefiniowanie parametrów blaszaka. Często Klient zadaje pytanie nie o konkretny wymiar ale o przedział, np. „potrzebuję garaż o szerokość 6 lub 7 metrów”. Niestety garaż szeroki na 7 metrów z reguły jest droższy od tego szerokiego na 6 metrów i jedna firma w wycenie może wziąć pod uwagę garaż mniejszy a druga większy. Porównanie takich ofert ma taki sens jak porównanie konia ze słoniem, ale niestety bardzo często ma to miejsce a Klient nie jest świadomy czego dotyczy oferta i niejednokrotnie wybiera ofertę tylko pozornie tańszą.
- Oferta ze zdjęcia – Podobnie jest z zapytaniami o wycenę garażu ze wskazaniem na konkretne zdjęcie. Jeżeli podoba się nam jakiś konkretny garaż, który znajdziemy na zdjęciu to aby porównać oferty na taki sam garaż z różnych firm, trzeba znać jego konkretne wymiary czyli szerokość, długość i wysokość, rodzaj blachy z jakiej został wykonany, ocynkowana, akrylowa połysk, akrylowa matowa lub drewnopodobna oraz rodzaj konstrukcji, czy jest to kątownik, profil w całości lub tylko konstrukcja „wzmocniona profilem” – to niestety nie jest to samo. Często różne firmy mają w swoich galeriach internetowych zdjęcia garaży na pozór podobne ale w rzeczywistości wymiar może się różnić. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że dla osoby nie obeznanej z tematem różnica wymiaru garażu widocznego na zdjęciu do 1 metra jest praktycznie niezauważalna. Niekiedy odkurzając zdjęcia ze starych realizacji sami jesteśmy zmuszeni liczyć fale na trapezach blachy aby określić wymiar.
Dlatego szanowni Klienci, zanim dokonacie wyboru sami, zadzwońcie do nas, zapytajcie o radę i pozwólcie sobie pomóc. Nasi konsultanci są profesjonalistami, znają tematykę związaną z budową garaży blaszanych od podszewki i w rzeczowej rozmowie na pewno pomogą wybrać wersję najkorzystniejszą, dostosowaną do indywidualnych potrzeb. Chętnie też zaproponujemy możliwe rozwiązania i poinformujemy o dostępnych opcjach. U nas klient nie zawsze ma rację ale za to zawsze jest zadowolony z zakupu.